سخن روز /
برگزاری جلسه دومین نشست تخصصی موضوع بند (الف) ماده 51 برنامه هفتم توسعه
1403/02/10

به گزارش پات، دومین نشست تخصصی موضوع بند (الف) ماده 51 برنامه هفتم توسعه به ریاست دکتر بهزادنسب مشاور عالی و دستیار وزیر و با حضور دکتر فصاحت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دکتر حایک و توسلی و مسلمی اعضای هیات مدیره، مشاورین و صاحب نظران بخش کشاورزی در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر بهزادنسب موارد مطروحه در جلسه پیشین را بر شمرده و گفت: یکی از سیاست های راهبری وزیر جهادکشاورزی در واگذاری امور به تشکلهای موجود است که مدیریت بازار تخم مرغ به اتحادیه میهن از این جمله است و رویکرد دوم نیز در نظر گرفتن روستا بعنوان مکان تولید است، لذا لازم است سیاست هایی در روستاها پیاده سازی شود که ضد تولید و اشتغال و یا محدودیت زا نباشد و بخش کشاورزی نقش محوری در تدوین سیاست ها در حوزه روستاها را دارد. در تعریف شعار جهش تولید نیز باید توجه شود که روستاها کانون تولید هستند و باید سیاست ها در راستای پیشبرد این شعار باشد.

در این جلسه دکتر فصاحت قابلیت ها و توانمندی های شبکه تعاون روستایی را در بخش های مختلف بیان کرده و 7 راهبرد اساسی این سازمان در سال جاری را برای حضار تشریح نمودند.

دکتر فصاحت بیان کرد: شاکله جمع حاضر که شایسته ترین و صالح ترین افراد بخش کشاورزی می باشند، می تواند به اعتلای مجموعه وزارت خانواده بزرگ جهادکشاورزی کمک شایانی نماید. سیاست گذاری کلان از وظایف اصلی حاکمیت است و بخش های خصوصی فعالان این حوزه هستند. سیاست گذاری هایی که توسط مجموعه وزارت جهادکشاورزی نیز صورت می گیرد به صورت صددرصدی توسط تشکلهای تعاونی به انجام می رسد. 16 زنجیره تخصصی محصولات کشاورزی احصا شده و در حال عملیاتی شدن هستند.

وی گفت: در زمینه گوجه فرنگی با توجه به افت قیمتی و زیان کشاورزان، سازمان مرکزی تعاون روستایی اقدامات لازم را برای خرید توافقی با قیمت 40,000 ریال آغاز نموده است که با اقدام های صورت گرفته به 60,000 ریال هم خواهد رسید.

ایشان ضمن تاکید بر پای کار بودن تعاونی ها برای کمک به کشاورزان و خرید محصولات به قیمت واقعی گفتند: در زنجیره ارزش یکی از مهمترین موارد بازتوزیع ثروت حاصله، بالاخص برای حلقه اول، است که در حلقه های مختلف زنجیره بهم پیوسته باید درآمد حاصله به صورت عادلانه توزیع گردد و تعاونی های ما باید نقش اتصال دهنده حلقه های مختلف زنجیره ارزش را ایفا کنند.

وی افزود: اعتقاد راسخ بر این است که کلیه کارکنان و فعالان حوزه تعاون روستایی باید یک بازرگان متبحر باشند و اتحادیه های تحت نظارت می توانند در کشت فراسرزمینی به جد ورود پیدا کنند. در این حوزه با بهره گیری از تجارت الکترونیک می توانیم بزرگترین شبکه توزیع الکترونیکی را پیاده سازی کنیم.

 ایشان گفت: شبکه تعاونی های روستایی می تواند بسیاری از وظایف مجموعه وزارت جهادکشاورزی را برعهده گرفته و با قدرت به انجام برساند.

 در ادامه هریک از حضار به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص بند (الف) ماده 51 برنامه هفتم توسعه و توان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پیشبرد اهداف وزارت جهادکشاورزی و اقتصاد روستایی پرداختند.

تعداد مشاهده خبر387 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal